Több mint 40 ismert ember az esélyegyenlőségi kampányban

A világ színes! – Gondolatok a fogyatékos emberekért kampány sportolókat, zenészeket, TV-s személyiségeket, színészeket fogott össze egy közös cél érdekében: Legyünk nyitottak a fogyatékos emberek iránt! Az elfogadás az élet minden területén fontos.

 

A világ színes kampány során a fogyatékos emberekre és az esélyegyenlőség kérdésére igyekezett felhívni a figyelmet a KézenFogva Alapítvány. Göncz Árpádné, az Alapítvány kuratóriumi elnöke arra kért mindenkit, hogy: „Gondjaid között gondolj azokra is, akiknek lehetősége, képessége sokkal kevesebb a Tiednél!”

 

A KézenFogva Alapítvány ismert embereket kért fel, hogy álljanak a program mellé és képezzenek hidat az egészséges-, és a fogyatékos emberek között. Ők egy-egy mondatban fogalmazták meg, számukra miért fontos a fogyatékos emberek sorsán elgondolkozni. Volt, aki a szeretetre fektette a hangsúlyt, volt, aki az egymástól tanulásra, de az elfogadásban és a segítségnyújtás fontosságában mindenki egyet értett. A cél az volt, hogy a gondolatok hatására mindenki megálljon, elgondolkozzon és cselekedjen. A gondolatok elindultak, most a cselekvés következik!

A pólókat március-május folyamán öt városba vitte el az alapítvány Fogadd el, fogadj el kampánya. A vidéki és a fővárosi esélyegyenlőségi napokon összesen kb. 1000 ember olvashatta a hírességek gondolatait. Mindenkinek lehetősége volt elküldeni a saját gondolatát. A többségében középiskolás fiatalok jobbnál-jobb gondolatokat küldtek be a kampány weboldalán: „Több egyéniség, egy emberiség. Nem egyenlő pályák, egyenlő emberek.”

 

Miért fontosak az ilyen figyelemfelhívó kampányok?

Pordán Ákos, a KézenFogva Alapítvány ügyvezetője a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 2011-es kutatására hívja fel a figyelmet, miszerint a fogyatékos emberekkel kapcsolatos megjelenések alig 0,2%-át teszik ki a híreknek, tudósításoknak. Az emberek az elsődleges információs bázisukból tehát szinte egyáltalán nem tájékozódnak a fogyatékos emberek helyzetéről, mivel lehetőségük sincs rá. Úgy tűnik, mintha a probléma nem is létezne, holott ma Magyarországon 600.000 fogyatékos ember él. A társadalom mégsem ismeri őket, a lehetőségeiket és a korlátaikat.

 

A kampány három hónapja alatt összesen közel 200 gondolatot gyűjtöttünk. Több mint 40 ismert embert vontunk be a lehető legszélesebb területekről. Öt városba vittük el a gondolatokat, közel 1000 embert közvetlenül elérve ezzel. Mi mindent megteszünk, hogy a fogyatékos emberekről minél többen halljanak és érdeklődéssel forduljanak feléjük. Kérdés, hogy a következő lépést megteszi-e a most felnövekvő generáció.