EDIGIT - Inkluzív STEM oktatás

EDIGIT - Inkluzív STEM oktatás

Az EDIGIT Erasmus+ projekt célja a tudomány-technológia oktatás (STEM tudományágak), a digitális írástudás és a társadalmi befogadás összekapcsolása. A digitalizáció folyamatosan alakítja a társadalmat, ezért biztosítani kell, hogy a technológia mindenki számára hozzáférhető legyen. A fogyatékossággal élők azonban gyakran akadályokba ütköznek, mivel a technológiai tervezés során nem kap elég figyelmet az inklúzió. Az EDIGIT program az akadálymentesítési elvek STEM-oktatásba történő integrálásával pótolja ezt a hiányosságot, és a jövő tudományos szakemberei számára olyan készségeket és tudatosságot biztosít, amelyek elengedhetetlenek a befogadó digitális megoldások fejlesztéséhez.

A projekt célja, hogy a pedagógusok olyan módszereket és eszközöket sajátítsanak el, amik segítik őket a STEM tárgyak inkluzív megközelítésének átadásában.

Az EDIGIT az oktatás, a fogyatékosságügy és a technológiai szektorok közötti együttműködés erősítésével igyekszik felhívni a figyelmet, felkészíteni a pedagógusokat és inspirálni a jövő szakembereit egy befogadóbb digitális világ megteremtésére.

Célok:

  • Oktatási anyagok készítése tanárok számára, amik segítik a társadalmilag is érzékeny STEM-pályafutások előmozdítását
  • A STEM-karrier népszerűsítése a befogadást elősegítő, innovatív, együttműködésen alapuló tanulási módszerek használatával
  • Az oktatás, a fogyatékosságügy és a technológiai ágazatok közötti együttműködések erősítése
  • a diákok inkluzív értékrendjének kialakítása a fogyatékossággal élő emberek mindennapi kihívásainak megismerésén, gyakorlati tapasztalatokon keresztül
  • a diákok körében népszerűsíteni a STEM ismereteket és társadalmi hasznosságukat, illetve olyan kulcs kifejezéseket, mint a felelős kutatás és innováció, az egyetemes tervezés és a digitális akadálymentesség

Tervezett eredmények:

  • Jelentés a partnerországok STEM-oktatásában megjelenő befogadó értékekről
  • 6 képzési modul tanárok számára, amelyek célja a befogadó STEM-oktatással kapcsolatos készségek megerősítése
  • Referenciaútmutató UI/UX-tervezők és webfejlesztők számára, amely támogatást nyújt a különböző igényeket kielégítő, akadálymentes és felhasználóbarát digitális platformok létrehozásában, jó gyakorlatokat bemutatásával
  • Technológiai megoldások gyűjteménye: együttműködésen alapuló, inkluzív műhelymunkák során kifejlesztett, a pedagógusok számára forrásként szolgáló technológiai megoldásokról

Időtartam: 2024 december – 2027 december

Partnerek:

UNIVERSIDADE DA CORUNA (Spanyolország, koordinátor) & CITIC

Academia José Moreira da Silva, Cooperativa de Estudos de Economia Social (Portugália)

Gymnázium Jiřího Gutha-Jarkovského (Csehország)

ASPACE Coruña (Spanyolország)

Polo Europeo della Conoscenza - IC Bosco Chiesanuova (Olaszország)

On Projects Advising SL (Spanyorolszág)

Kézenfogva Alapítvány (Magyarország)

A projekt honlapja

A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával valósul meg.