Élménybeszámoló a Találkozási Pontverseny 2. helyezettjétől

Osztálykirándulás Burgerlandba a KézenFogva Alapítvány jóvoltából. A Lónyay Utcai Református Gimázium 10.b osztályával áprilisban elnyertük a Találkozási Pontverseny osztálykirándulási támogatását. Ezzel a segítséggel külföldi utazást terveztünk meg. Úticélunk a csodaszép Burgerland,Alpokalja,Sopron és Kőszeg megismerése lett. 2012. június 1-én indultunk Budapestről. Sopronban megtekintettük a gótikus Szent Mihály templomot. Innen Burgerlandba mentünk. Eisenstadtba (Kismarton) a gyönyörű Eszterházy-kastélyt jártuk be idegenvezetőnk remek útmutatásával. Lenyűgöző látványt nyújtott Európa legszebb hangversenyterme és a különleges porcelánok és ezüst étkészletek, bútorok szépsége. Június 2-án Kőszegi szállásunkról ismét Ausztriába mentünk. Lockenhausban (Léka) a tó partjáról láttuk meg először a Templomosok rejtélyes lovagvárát ami szinte teljes épségében és szépségében uralja a hegyeket. A várat bejárva úgy éreztük a történelmet szinte megérintjük. Léka főterén pedig bementünk a Szent Miklós templomba aminek altemplomában megnéztük a Nádasdy -kriptát, ahol tisztelegtünk nagy magyarjaink előtt. Visszatérve Magyarországra, Kőszeg legszebb történelmi emlékeit tekintettük meg. A napot hűsítő fagyizással fejeztük be. Június 3-án a " hűség városa", Sopron volt az úticélunk. A nevezetességek és a soproni házak története rendkívül érdekes és tanulságos volt. Ezután boboztunk a város bobpályáján amely 700 m hosszával igazi kihívás! innen Győr élményfürdőjében lazítottuk ki megfáradt izmainkat. Rengeteg gyönyörű élménnyel gazdagodva tértünk vissza Budapestre! Köszönjük a KézenFogva Alapítványnak,hogy hozzásegített bennünket ehhez az utazáshoz! a 10.b