Visszajelző kérdőív – "Fogadd el, fogadj el!" Pedagógusok felkészítése az értelmi sérült emberek társadalmi integrációját elősegítő osztályfőnöki órákra

 

KÉPZÉS IDEJE

2012. február 2 – február 24.

NYILVÁTARTÁSI SZÁMA

2012/OFŐ/1.

KITÖLTÉS DÁTUMA

2012. február 24.

 

 

 

 

Az alábbi kérdéssornak az a célja, hogy a Kézenfogva Alapítvány visszajelzést kapjon a résztvevők képzéseken szerzett tapasztalatairól. Alapítványunk folyamatosan törekszik a képzések szakmai, tartalmi és módszertani fejlesztésére, amiben minden hallgatónk véleménye nagyon fontos!

 A kérdésekre adott egyéni és névtelen válaszokat az oktatásszervező dolgozta fel és az összegzett eredményekről, kaptak tájékoztatást a tanárok, ill. az alapítvány munkatársai.

  1. MILYEN INFORMÁCIÓFORRÁSBÓL értesült a képzésről?
    Kérem, jelölje X-el a megfelelő válasz utáni négyzetben az információforrást! Több választ is megjelölhet.

 

a munkáltatóm ajánlotta 12;

olyan személy ajánlotta, aki már részt vett a KézenFogva Alapítvány más képzésén 0

a munkahelyemen olvastam az alapítvány képzési tájékoztatóját 8

az alapítvány web-oldaláról tájékozódtam 1

egyéb forrásból értesültem a képzésről:

 

  • a Kézenfogva Alapítvány titkárságvezetőjétől tudtam meg
  • feleségem irodájából
  • az egyik ismerősöm linkelte ki facebook-on
  • egy sérült emberekkel foglalkozó gondozónőtől

 

2. Miért jelentkezett a képzésre?
Kérem, jelölje X-el a megfelelő válasz utáni négyzetben az okokat! Több választ is megjelölhet.

munkám során tartom szükségesnek az itt megszerzett ismereteket 19

a munkáltatóm kötelezett rá 0

a továbbképzési kötelezettség miatt volt rá szükségem 7

 

egyéb ok miatt:

  • kíváncsi voltam arra, hogy a fogyatékos emberek hogyan fogadnak minket, pedagógusokat.
  • érdekelt a téma
  • személyes kíváncsiság
  • érdekelt a téma
  • emberként tartom fontosnak
  1. Kérjük, MINŐSÍTSE A SAJÁT TANULMÁNYI MUNKÁJÁT: feleljen az alábbi kérdésekre igen vagy nem válaszokkal (kérjük a megfelelő rubrikába tegyen „x”-et)?

 

 

 

Kérdések

Igen

Nem

1.

Minden órán részt vettem.

83 %

17 %

2.

Az órákon aktívan vettem részt.

96 %

4 %

3.

Mindent megtettem a tanulás sikeressége érdekében.

91 %

9 %

4.

Elégedett vagyok fejlődésemmel.

95 %

5 %

 

Amennyiben a 4. kérdésre a válasza nem, akkor miben látja az okot?

 

saját magában, mert szeretnék még jobban elmélyülni a témában.

a tanárban, mert .....................................................................................................

egyéb okok:.............................................................................................................

 

4. A továbbképzési program tartalmát érintő információk

Az ötös skálán az 1-es a leggyengébb, az 5-ös a legjobb

 

4.1.

Megvalósította-e a továbbképzés a kitűzött célokat? Megfelelt-e az elvárásainak?

4,96

1

2

3

4

5

Többet kaptam, mint vártam                                                        

4.2.

Mennyire voltak újszerűek a képzésen megismert információk?

4,52

1

2

3

4

5

Több fogyatékosságról már voltak ismereteim és tapasztalataim, az értelmi fogyatékosokról sokat tanultam.

Minden jóban van valami új!

Teljesen újak voltak

A tapasztalati rész volt új


 

 

4.3.

Hogyan értékeli a továbbképzés gyakorlati hasznosságát?

4,83

1

2

3

4

5

                                                                                              

                                                                                              

4.4.

Mennyire voltak megfelelőek az alkalmazott oktatási módszerek?

4,78

1

2

3

4

5

                                                                                              

                                                                                              

4.5.

Teljesíthetők voltak-e a továbbképzésen támasztott követelmények?

4,91

1

2

3

4

5

                                                                                              

                                                                                              

4.6.

Megfelelő volt-e az ismeretek ellenőrzésének módja?

4,96

1

2

3

4

5

                                                                                              

                                                                                              

4.7.

Hogyan ítéli meg az oktató(k)/gyakorlatvezető(k) munkáját, szaktudását?

 

4,96

1

2

3

4

5

 

                                                                                             

                                                                                             

 

 



 

5. Kérem, húzza alá minden sorban az adott kérdésre adható három minősítés közül, az Ön véleményét leginkább tükrözőt! Konkrét javaslatait kérem, az utolsó oszlopban fogalmazza meg!

 

 

Módszertani elem

Minősítés

javaslataim

Az elméleti képzés időbeosztása

megfelelő

96 %

több konzultációs napra tervezném

4 %

kevesebb konzultációs napra tervezném

 

A gyakorlat időtartama

megfelelő

78 %

több időt fordítanék rá

22 %

kevesebb időt gondolok megfelelőnek

 

Az előre haladás tempója az órákon

megfelelő

96 %

túl gyors

 

túl lassú

4 %

 

A tananyag sűrűsége és a rendelkezésre álló idő aránya

megfelelő

87 %

túl sok az anyag ennyi időre

9 %

kevesebb az anyag, mint a rendelkezésre álló idő

4 %

 

Lehetőség az elsajátított ismeretek önellenőrzésére

megfelelő

96 %

kevés

4 %

egyáltalán nincs

 

A tanulók kiscsoportos munkájára épülő tevékenységek az órán

megfelelő

74 %

többet igényelnék

26 %

kevesebbet igényelnék

 

A kapott segédanyagok mennyisége a tanulás segítésére

megfelelő

96 %

több segédanyagra lett volna szükségem

4 %

sok segédanyagot feleslegesnek tartottam

 

A kapott segédanyagok mennyire jól segítik a tanulást

megfelelőek

100 %

tartalmában változtatnék

szerkezetében, felépítésében változtatnék

 

Összbenyomás az oktatási módszerekről

nem megfelelőek

megfelelőek

30 %

kiválóak

70 %

 

 

 

Milyen kérdéseire nem adott választ a képzés az oktatott témákkal kapcsolatban?

 

  • Minden kérdésre megfelelő választ kaptam.
  • Nincs ilyen
  • Bővíteném a segédanyagokat.

 

5.  A továbbképzési program tárgyi-technikai tapasztalatai

 

5.1.

Megfelelőek voltak-e a tárgyi feltételek (általános feltételek, eszközök, segédletek, kötelező irodalom?

4,82

1

2

3

4

5

Egyéb megjegyzések, javaslatok a technikai feltételekkel kapcsolatban:

                                                                                            

5.2.

Megfelelő volt-e a továbbképzés szervezettsége?

4,95

1

2

3

4

5

                                                                                                                                                                                             

                   

 

 

 

  1. Ajánlaná-e a képzést ismerősének?

 

 

 

  • Igen, mert ők is keveset tudnak ezekről a fogyatékosságokról és ők is nyitottak rá.
  • Igen, mert rengeteg újat kaptam. Szívesen ajánlanám tanítóknak és kezdő gyerekeknek osztályfőnöki órákon óriási segítség.
  • Igen, mert minden ember többé válik, ha megismeri a fogyatékosokat és a velük törődő embereket. Ha minden ember többé válik, akkor jobb lesz a világ! Köszönöm!
  • Igen, mert tartalmas, sokrétű, gondolkodtató, sikerélményem volt magammal és másokkal szemben
  • Igen, mert a képzés elérte a célját!!!
  • Igen, mert minél több pedagógus sajátítja el az itt elhangzottakat, annál biztosabb a siker. "Egy fecske nem csinál nyarat" - csak közelebb hozza a tavaszt.
  • Igen, mert hasznos, mélyreható, impulzív feltörő, szakmai NAGY ÉLMÉNY! Köszönöm!
  • Igen, mert fontos területéről az életnek kaptam használható tudást, és mert mindenhol (iskola) kéne erről a feladatról beszélni, tenni.
  • Igen, mert számomra is nagy élmény volt, rengeteget tanultam belőle. Köszönöm ezt a négy napot.
  • Igen, mert úgy érzem felkészített arra a feladatra, hogy a diákjaimmal megismertessem a fogyatékosok világát, tapasztalatokat szerezhetnek a személyes találkozások által.
  • Igen, mert fontosnak tartom, hogy megismertessük és elfogadtassuk a gyerekekkel a fogyatékos emberek nehézségeit, életét.
  • Igen, mert sokban segíti a munkámat.
  • Igen, mert szellemileg, lelkileg gazdagított, nem csak osztályfőnöki órára. A tapasztalati szakértők megismerése sokat jelentett.
  • Igen, mert sok információt (új!) kaptunk.
  • Igen, mert nekem segített abban, hogy megismerjem a fogyatékos embereket és elinduljak az elfogadás útján.
  • Igen, mert az emberekhez való közelkerülés, kapcsolatteremtés más fajta szemléletét ismertük meg.
  • Igen, mert mindenkinek szüksége lenne ezekre az ismeretre, illetve az érzékenyítésre.
  • Igen, mert azt "tanítja", amiben élünk. Nem kell ehhez segítő szakembernek lenni.
  • Igen, mert számomra szakmailag és lelkileg is nagyon sokat adott.
  • Igen, mert hasznosnak ítéltem, nagyon korrekt, felkészült csapattal dolgozhattam együtt.
  • Igen, mert hasznos. Sok olyan ismeretre tettem szert, amiről idáig kevés tudomásom volt. Feltöltődést adott.

 

 

Nem, mert ..............................................................................................................

 

................................................................................................................................

 

................................................................................................................................

 

Köszönjük, hogy véleményével és javaslataival segítette munkánkat!